tiistai 22. joulukuuta 2015

Idiootteja sekä possuja

"Mä saan ryhmään kirjoittaa mitä mä haluan. Niin moni muukin tuolla kirjoittaa mitä vaan”, hän sanoi."

Niinpä niin. Muistan kun olen tännekkin kirjoittanut aikoinani sellaisesta ilmiöstä kuin seuraa johtajaa - yhteiskunta.
Tuossapa erittäin hyvä esimerkki!
Kun muutkin, niin mäkin. 
Omien aivojen käyttö kielletty!
Jos muutkin olisivat hypänneet kaivoon, kait tämäkin tyyppi. Ainakin melkeinpä toivon niin.
On liian monta ajattelematonta idioottia tässä maailmassa, johon täytyy vähänkin itse ajattelevan ihmisen sopeutua.
Se ei todellakaan ole helppoa.

Kyseinen lause on tästä blogista.
http://blogit.image.fi/uuninpankkopoikasakutimonen/2015/12/22/laulujen-lunnaat/

Blogissa on asiaa ja paljon.
Sellaista asiaa, jotka ovat ihan itsestäänselvyyksiä.
On niin harmillista, että niitä täytyy edelleen tuoda esille monessa paikassa ja usein.
Onko ihmiset taantuneet, vaikka tietoa on saatavilla enemmän mitä koskaan?
Onko kaikki tullut niin valmiina eteen, ettei tarvitse itse etsiä sitä tietoa, ja on laiskistuttu?
Vai ajatellaanko ettei sitä tarvita, koska kun MÄ sanon jotain, niin se on totuuus?
En ole koskaan saanut näihin vastausta.
Vain sitä samaa "Mutta kun SANANVAPAUS!"
Ei ole vienyt keskustelua minnekkään suuntaan.

Mä olen joskus miettinyt, kun kuulen että joku on tullut kriittisemmäksi sekä kyynisemmäksi maahanmuuttajia kohtaan että jaa.
Mulle se on sama, kun mä tulen kriittisemmäksi ja kyynisemmäksi ihmisiä kohtaan.
Maahanmuttajat kuuluvat myös niihin.
Ihmisiin.
Suprise!
En siedä heitä  jotka kohtelevat muita kuin paskaa ulkonäon, ominaisuuksien, kielen, uskonnon ym vuoksi, nostaen itsensä ilman syytä (eli jokainen, joka tuohon syyllistyy) jalustalle.
Jokaisessa maassa ja kulttuurissa siihen syyllistytään, jotenka.. ihmiset!
Ei vain Suomalaiset, Somalialaiset, Ruotsalaiset, Afrikkailaiset, Irakilaiseet, Iranilaiset, Kiinalaiset, Intialaiset, Tanskalaiset, Espanjalaiset, Saksalaiset... lista on loputon.

Olen törmännyt myös tekopyhiin koulukiusauksen uhreihin.
"Ei ketään saa kiusata ulkoisen olemuksen vuoksi. Ei siksi, että on jollain tavalla erilainen kuin muut. Se on AINA väärin!"
Sitten itse olen esim netissä ollut heidän uhrinsa.
Melkoisen rasististakin tyyppiä seasta löytyy.
He tahtovat kaiken sympatian osakseen.
Lohdun sekä huomion.
Ymmärryksen.
Tiedän, kiusattuna oleminen on helvetin raskasta ja jättää syvät jäljet.
Omakohtaista kokemusta ja osittain siksi olenkin ollut koko elämäni väsynyt sekä uupunut.
Mieli maassa.
Mutta! En voi ymmärtää enkä hyväksyä sitä, että sitä omaa pahaa oloaan puretaan muihin, käyttäytymällä kuin kiusaaja.
Tiedän, että niin tapahtuu, mutta en ymmärrä.
Enkä hyväksy.
Monta kertaa on tehnyt mieleni kysyä:
Onko sua kiusattu siksi, kun oot noin idiootti vai onko kiusaaminen tehnyt susta idiootin?


Siksipä monesti toivon, että ihmiset olisivat hiljaa! On muuten yksi introvertin ominaisuus, ainakin tämän intron; mielummin syvempää kesustelua, jolla on merkitys, kuin jonnin joutavia small talkeja. Ne väsyttävät kamalasti. 

Joulukuu 2014. Oma koti kullan kallis. Ja ah, niin rauhallinen sekä hiljainen. Myös jouluna.

Oikein hyvää Joulua, pikkuiset ja vähän suuremmatkin  possut!






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti